BỘ SƯU TẬP TÀI NGUYÊN SỐ THƯ VIỆN TRƯỜNG ĐẠI HỌC FPT

Trang chủ Quay lại

Factors affecting restaurant and food & beverage service employees loyalty: Case study at The Ashima restaurants, Golden Gate corporation, District 1 & 3, Ho Chi Minh city.

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nguyễn, Tuấn Thanh
dc.contributor.author Huỳnh, Đoan Thanh
dc.contributor.author Nguyễn, Vĩnh Phước
dc.contributor.author Phạm, Tống Trân
dc.contributor.author Lê, Thị Mỹ Cẩm
dc.contributor.author Nguyễn, Nhật Huy
dc.date.accessioned 2024-07-29T07:06:08Z
dc.date.available 2024-07-29T07:06:08Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://ds.libol.fpt.edu.vn/handle/123456789/4113
dc.description.abstract The authors discover few comprehensive studies on employee loyalty in Vietnam's food and beverage (F&B) service industry, despite researchers' interest in this service sector. The study focuses on applying quantitative methods to measure and evaluate factors like job satisfaction, career development, work environment, pay satisfaction, and employee engagement that affect employee loyalty. By using an online survey of employees working at the Ashima Restaurant, Golden Gate Corporation, Districts 1 & 3, Ho Chi Minh City, the study evaluated data from 164 valid respondents. This study evaluates the effects of several factors on employee loyalty and explains why these factors affect their loyalty in the F&B service industry. Scale reliability analysis using Cronbach's Alpha and EFA is done by the researchers using SPSS 20.0 to evaluate the model. Sample T-Test study results show that employee loyalty in the F&B industry is not significantly impacted by characteristic gender but significantly impacted by contract. In order to improve employee loyalty, the research findings suggest the following strategies: (1) internal communication events; (2) orientation sessions; (3) educational training programs; (4) recognize and reward employees with cash or gift vouchers; and (5) 6C-5S value system. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher FPTU HCM en_US
dc.subject Đồ án tốt nghiệp en_US
dc.subject Capstone Project en_US
dc.subject SP24HM02 en_US
dc.subject Ashima en_US
dc.subject Lòng trung thành en_US
dc.subject Nhân viên en_US
dc.subject Employees loyalty en_US
dc.title Factors affecting restaurant and food & beverage service employees loyalty: Case study at The Ashima restaurants, Golden Gate corporation, District 1 & 3, Ho Chi Minh city. en_US
dc.title.alternative Những nhân tố ảnh hưởng đến lòng trung thành của nhân viên ngành nhà hàng và dịch vụ ăn uống. Nghiên cứu trường hợp tại hệ thống nhà hàng Ashima - Tập đoàn Cổng vàng, tại Quận 1 & 3, Thành phố Hồ Chí Minh. en_US
dc.type Thesis en_US


Các tập tin trong tài liệu này

Tài liệu này xuất hiện trong Bộ sưu tập

Show simple item record


 

Bộ sưu tập thuộc về Trung tâm Thông tin - Thư viện - Trường Đại học FPT
Địa chỉ: Phòng 207 - Tầng 1 - Km 28 - Khu công nghệ cao Hòa Lạc - Thạch Hòa - Thạch Thất - Hà Nội
Điện thoại: 844.66805912 - FAX: - Email: thuvien_fu_hoalac@fpt.edu.vn