- Tài khoản và mật khẩu chỉ cung cấp cho sinh viên, giảng viên, cán bộ của TRƯỜNG ĐẠI HỌC FPT
- Hướng dẫn sử dụng: Xem Video .
- Danh mục tài liệu mới: Tại đây .
- Đăng nhập : Tại đây .
SỐ LƯỢT TRUY CẬP


accurate visitors web counter
Visits Counter
FPT University|e-Resources > Đồ án tốt nghiệp (Dissertations) > Quản trị khách sạn (Hospitality Management) >
Please use this identifier to cite or link to this item: http://ds.libol.fpt.edu.vn/handle/123456789/4109

Title: Factors affecting restaurant and food & beverage service employees loyalty: Case study at The Ashima restaurants - Golden Gate corporation, District 1 & 3, Ho Chi Minh city.
Other Titles: Những nhân tố ảnh hưởng đến lòng trung thành của nhân viên ngành nhà hàng và dịch vụ ăn uống. Nghiên cứu trường hợp tại hệ thống nhà hàng Ashima - Tập đoàn Cổng vàng, tại Quận 1 & 3, Thành phố Hồ Chí Minh.
Authors: Nguyễn, Tuấn Thanh
Huỳnh, Đoan Thanh
Nguyễn, Vĩnh Phước
Phạm, Tống Trân
Lê, Thị Mỹ Cẩm
Nguyễn, Nhật Huy
Keywords: Đồ án tốt nghiệp
Capstone Project
Quản trị khách sạn
Hospitality Management
The Ashima
Affecting
Restaurant
Loyalty
Lòng trung thành
Nhân viên
Issue Date: 2024
Publisher: FPTU HCM
Abstract: The authors discover few comprehensive studies on employee loyalty in Vietnam's food and beverage (F&B) service industry, despite researchers' interest in this service sector. The study focuses on applying quantitative methods to measure and evaluate factors like job satisfaction, career development, work environment, pay satisfaction, and employee engagement that affect employee loyalty. By using an online survey of employees working at the Ashima Restaurant, Golden Gate Corporation, Districts 1 & 3, Ho Chi Minh City, the study evaluated data from 164 valid respondents. This study evaluates the effects of several factors on employee loyalty and explains why these factors affect their loyalty in the F&B service industry. Scale reliability analysis using Cronbach's Alpha and EFA is done by the researchers using SPSS 20.0 to evaluate the model. Sample T-Test study results show that employee loyalty in the F&B industry is not significantly impacted by characteristic gender but significantly impacted by contract. In order to improve employee loyalty, the research findings suggest the following strategies: (1) internal communication events; (2) orientation sessions; (3) educational training programs; (4) recognize and reward employees with cash or gift vouchers; and (5) 6C-5S value system
URI: http://ds.libol.fpt.edu.vn/handle/123456789/4109
Appears in Collections:Quản trị khách sạn (Hospitality Management)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
1042_SP24HM02_GSP01_SP24HM02_Nguyen Tuan Thanh_Slide.pdfFree124.88 MBAdobe PDF book.png
View/Open
1042_SP24HM02_GSP01_SP24HM02_Nguyen Tuan Thanh_Report.pdfFree1.48 MBAdobe PDF book.png
View/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  Collections Copyright © FPT University

FSE Hoa Lac Library

Add : Room 107, 1st floor, Hoa Lac campus, Km28 Thang Long Avenue, Hoa Lac Hi-Tech Park

Office tel: + 844.66805912  / Email :  thuvien_fu_hoalac@fpt.edu.vn

 - Feedback