- Tài khoản và mật khẩu chỉ cung cấp cho sinh viên, giảng viên, cán bộ của TRƯỜNG ĐẠI HỌC FPT
- Hướng dẫn sử dụng:
Xem Video
.
- Danh mục tài liệu mới:
Tại đây
.
-
Đăng nhập
:
Tại đây
.
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ds.libol.fpt.edu.vn/handle/123456789/4113
Title:
Factors affecting restaurant and food & beverage service employees loyalty: Case study at The Ashima restaurants, Golden Gate corporation, District 1 & 3, Ho Chi Minh city.
Other Titles:
Những nhân tố ảnh hưởng đến lòng trung thành của nhân viên ngành nhà hàng và dịch vụ ăn uống. Nghiên cứu trường hợp tại hệ thống nhà hàng Ashima - Tập đoàn Cổng vàng, tại Quận 1 & 3, Thành phố Hồ Chí Minh.
Đồ án tốt nghiệp Capstone Project SP24HM02 Ashima Lòng trung thành Nhân viên Employees loyalty
Issue Date:
2024
Publisher:
FPTU HCM
Abstract:
The authors discover few comprehensive studies on employee loyalty in Vietnam's food and beverage (F&B) service industry, despite researchers' interest in this service sector. The study
focuses on applying quantitative methods to measure and evaluate factors like job satisfaction,
career development, work environment, pay satisfaction, and employee engagement that
affect employee loyalty. By using an online survey of employees working at the Ashima
Restaurant, Golden Gate Corporation, Districts 1 & 3, Ho Chi Minh City, the study evaluated
data from 164 valid respondents. This study evaluates the effects of several factors on
employee loyalty and explains why these factors affect their loyalty in the F&B service
industry. Scale reliability analysis using Cronbach's Alpha and EFA is done by the researchers
using SPSS 20.0 to evaluate the model. Sample T-Test study results show that employee
loyalty in the F&B industry is not significantly impacted by characteristic gender but
significantly impacted by contract. In order to improve employee loyalty, the research
findings suggest the following strategies: (1) internal communication events; (2) orientation
sessions; (3) educational training programs; (4) recognize and reward employees with cash or gift vouchers; and (5) 6C-5S value system.